Karnivalen i Venedig del 2

Här kommer min andra bildbomb från karnivalen i Venedig, det är så att bilderna från dessa bildbomber är från två olika dagar då vi åkte till venedig två dagar i rad eftersom det bara är 30-40 minuter med tåg från Treviso.



Precis när man kommer utanför tågstationen i Venedig så finns det ett tiotal människor som sitter nerdanför trappan och gör ansiktsmålningar. Detta gjorde både Reina och Lisa, men jag kände inte(Tråkig som jag är) att lägga pengar på det, köper hellre något annat som håller längre :) Men fina blev dom!



Jag blir så sugen på italiensk glass när jag ser denna bilden, den är gudomligt god! Men eftersom min mage var bananas i italien så fick jag så snällt gå brevid hålla kameror och läskas av dessa tre damer som absolut skulle ha glass!


Denna dagen gick vi nog mer vilse än vanligt, men som jag sa i mitt tidigare inlägg, har man inte gått vilse i Venedig har man inte varit där på riktigt! För man hittar så mycket när man går vilse.

Detta var sista karnivalhelgen, och jag tyckte att det var mer folk och mer utklädda människor denna dagen än förra. Men det kan ha att göra med att det var lördag.


Och som sagt så finns det alla möjliga kostymer på plats. Allt ifrån Vinflaskor-1600-talsmänniskor -  Jack Sparrow - Clowner. Exakt ALLT kan du hitta här!

Här är San Marco, det är enormt! Efter att ha gått vilse i ett par timmar, så öppnar det verkligen upp sig när man kommer fram, man känner en så märklig känsla, och så blir man helt tom i huvudet. Allt är så rätt där man befinner sig. Detta kände jag nästan hela tiden i Italien, man känner sig så lugn och lycklig


Här är utsikten från ena sida av Rialto, det är minst lika vackert på dagen som på kvällen när alla ljusen är på och speglar sig i floden. Lika vackert som det är på dagen lika romantiskt är det på kvällen.


Alice, jag och Reina framför Rialto. Det är en enorm bro, med massa shopping uppe på den.


Även här slutar jag detta inlägget med en bild på mig och mina underbara vänner. Den dagen hade inte blivit den samma utan dom. Detta är en av de bästa dagarna i mitt liv, för vi hade bara allmänt skoj, och släppte loss allt vi hade när vi stod på san marco och dansade, när vi gick vilse, och när jag på tågresan hem blev friad till av en egyptisk gubbe som korsade min "personliga-zon" och pussade mig i ansiktet.

Så till mina tips.
1. Ser du moln, TA MED DIG PARAPLY!
2. Släng kartan! Det är roligare utan en, och du får se så mycket mer av de "riktiga" venedig.
3. Bor du i Venedig, ta en dag och åk till Padova och Treviso, dom är inte långt bort, dom är mysiga städer och det är billigt med tåg.
4. Köp en mask och lev dig in i det! Nästa år ska jag tillbaka med syrran och då ska det hyras kostymer! :)





Lina

Sv; Roligt att du är med ^^

Vinnaren dras senare idag =)

▲ Mohammedi's™

så sjukt fina och häftiga bilder ;)

MANDOSA - Kläder Bilder Musik

så himlans fina bilder :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback