Niceville

Igår såg jag och mamma på en helt underbar film "the Help" även kallad för niceville(boktiteln).
The Help skildrar berättelsen om tre extraordinära kvinnor i 1960-talets Missisippi. Socitetsflickan Skeeter återvänder från universitetet fast besluten om att bli författare, men vänder upp och ner på både sina vänners liv, och hela den lilla staden där dem bor, när hon beslutar sig för att ge sig i kast med ett hemligt skrivprojekt: En bok baserad på färgade kvinnors berättelser om hur det är att arbeta i de vita överklassfamiljernas hem.
Enligt mig är detta en av det mysigaste filmer jag sett, jag gillar när filmer innehåller delar av historien, saker som faktiskt har hänt, filmen är en härlig feelgood och jag tycker personligen att ingen bör missa den!

http://www.lefteyeonbooks.com/wp-content/uploads/2011/09/the-help-poster_96435-1152x864.jpg





So Superstar ★

jag såg också den igår! gud så bra!! :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback